تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

مقالات


نمایش همه مقالات

گروه های مقالات:
منابع کنکور کارشناسی      اساسنامه انجمن ناشران ورزشی      منابع کنکور کارشناسی ارشد      مقالات دانشجویی      مقالات اعضای هیأت علمی     


اساسنامه انجمن ناشران ورزشی

به نام خداوند جان و خرد
اساس نام ه انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی
مقدمه:
حوز ه کتاب به عنوان یکی از مهم ترین و مؤثرترین زیر ساخت های فرهنگی، با تحولات مهم توسعه اجتماعی و فرهنگی جامع ه ما همراه شده است. فرآیند تخصصی شدن و ایجاد تشکل حرفه ای نشر و تلاش مشترک برای فراهم نمودن زمینۀ ایجاد همفکری و همسویی میان ناشران ورزشی، صیانت و حمایت از حقوق ایشان درعرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی، ملی و بین المللی، تعدادی از ناشران را برآن داشت که در چارچوب ضوابط قانونی، با مشخصات و شرایط پیش بینی شده در این اساسنامه، انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی را تأسیس نمایند.
فصل اول: کلیات و تعاریف
ماد ه 1 ـ نام مؤسسه: انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی است که به اختصار انجمن نامیده می‌شود.
ماد ه 2 ـ نوع انجمن که با اهداف فرهنگی تشکیل شده است، غیر تجاری، غیرسیاسی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی است.
ماد ه 3 ـ تابعیت و سرمایۀ انجمن، ایرانی است.
ماد ه 4 ـ مدت فعالیت انجمن از تاریخ تشکیل و صدور مجوز و ثبت آن، نا محدود است.
ماد ه 5 ـ نشانی موقت انجمن: ......................................................................................................................................................................................................................................................
ماد ه 6 ـ تغییر نشانی و ایجاد شعبه یا نمایندگی با رعایت مقررات قانونی و تایید و تصویب هیات مدیره خواهد بود.
ماد ه 7 ـ سرمای ه اولیه و دارایی و منابع درآمد انجمن به شرح زیر است:
الف) – مبلغ 000/500/1ریال که در بدو تأسیس انجمن از سوی مؤسسان تامین و پرداخت شده است.
ب) – وجوه نقدی و اموال منقول و غیرمنقول که از طرف مؤسسان و یا سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی در حال و آینده، به حساب انجمن واریز و یا واگذار می شود.
پ) - هدایا وکمک های بلاعوض که از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی اعم از بخش خصوصی، عمومی و یا دولتی اعطاء می شود.
ت) - درآمدهایی که از فعالیت های انجمن با توجه به اهداف فرهنگی و مقاصد غیرتجاری حاصل می شود.
ث) – وجوهی که از حق عضویت اعضاء حاصل می شود.
ماد ه 8 ـ کلیۀ اموال و دارایی های انجمن به شرح ماده 7 به نام شخصیت حقوقی انجمن در دفاتر مربوطه ثبت می شود و می توان از منافع آن فقط در جهت اجرای اهداف، مقاصد و موضوع فعالیت انجمن استفاده نمود. هرگونه نقل و انتقال اموال غیرمنقول با تصویب مجمع عمومی انجمن انجام می شود.
فصل دوم: وظایف و فعالیت ها
ماده 9 ـ اهداف و موضوع فعالیت انجمن به شرح زیر است:
1. حمایت از حقوق قانونی ناشران کتاب ورزشی.
2. هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌ ناشران کتاب ورزشی.
3. تسهیل در تعامل و همکاری با نهادهای دولتی، خصوصی و مراکز متولی ورزش در راستای اهداف انجمن.
4. ترویج و گسترش فرهنگ و اخلاق اسلامی در ورزش، از طریق فرهنگ مکتوب.
5. ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان ورزشکاران، مربیان و عموم مردم.
6. تلاش برای قرار گرفتن کتاب‌های ورزشی جزء جوایز در برنامه‌های فرهنگی ورزشی وزارتخانه ها، نهادها، سازمان ها و ادارات مختلف.
7. هماهنگی و فعالیت در قالب فرهنگ سازمانی و اجتماعی به گونه‌ای باشد که کلیۀ اعضاء دارای تعهد و مسئولیت جمعی باشند و شکل‌دهی رفتار به گونه‌ای که حس همکاری تقویت و جایگزین رقابت شود.
8. ساماندهی در ارتقای سطح کمّی و کیفی کتاب های ورزشی به منظور اعتلای سطح آگاهی مخاطبان به ویژه ورزشکاران علاقه مند و تلاش در جهت توسعه و گسترش آن.
9. ساماندهی پژوهش و مطالعه پیرامون مسائل و مشکلات مربوط به تولید، چاپ و نشر کتاب های ورزشی با استفاده از نظر اساتید، اندیشمندان و صاحب نظران و ارائه پیشنهادهای سازنده به دست-اندرکاران مربوطه.
10. تشکیل جلسات گفتگو، سخنرانی، همایش و سمینارهای ادواری و جشنواره های فرهنگی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف تولید، چاپ، نشر و سایر امور فرهنگی، حفظ و گسترش روابط سالم فرهنگی میان اعضاء.
11. اقدام در جهت تسهیل و تقویت مبادلات فرهنگی به ویژه مبادلات کتاب در سطح داخلی و بین-المللی به روش های گوناگون، از جمله ایجاد و برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و فراهم نمودن شرایط مناسب برای حضور فعال اعضا در نمایشگاه ها.
12. ایجاد بانک اطلاعاتی و پایگاه داده های مربوط به نشر و خدمات وابسته، تبادل اطلاعات و تجربیات به منظور افزایش دانش فنی و مهارت های حرفه ای ناشران ورزشی.
13. اقدام و مشارکت در انتخاب و معرفی کتاب های برتر و اهدای جوایز به ناشران، نویسندگان، مؤلفان، مترجمان، ویراستاران و تصویرگران ورزشی جهت تشویق برای تولید آثار بهتر.
14. ساماندهی تشکیل دوره های کوتاه مدت آموزشی مورد نیاز در زمینۀ تولید، چاپ، نشر و کلیۀ خدمات وابسته، به منظور بالابردن اطلاعات و آگاهی های اعضاء و ارائه روش های بهتر.
15. انجام فعالیت های تبلیغی فرهنگی در راستای اهداف انجمن.
16. برقراری ارتباط با دیگر مراکز، انجمن های فرهنگی، تبادل خدمات، کالاهای فرهنگی، ایجاد ارتباط با اساتید، صاحب نظران امورفرهنگی ورزشی و سایر سازمان ها، نهادها و دستگاه های مرتبط با امور ورزش.
17. مشارکت و همکاری جهت گسترش پژوهش های فرهنگی ـ ورزشی.
18. برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌های فرهنگی ـ ورزشی.
19. اطلاع رسانی و هماهنگی جهت فروش کتاب های منتشر ه ورزشی اعضاء به تمام سازمان ها و دستگاه های متقاضی.
20. مشارکت در راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌ها در اماکن ورزشی.
تبصره: کلیه فعالیت‌ها و اقدامات انجمن باید در چارچوب قوانین و مقررات موضوع ه کشوری و سیاست‌های فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و هماهنگ با برنامه‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرد. برای هرگونه فعالیت در موضوع این اساسنامه پیش از اقدام مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح مربوطه اخذ خواهد شد.
ماد ه 10 ـ هرگونه تغییر در موضوع فعالیت و اهداف انجمن باید قبل از ثبت تغییرات با اطلاع و تأیید هیأت نظارت به امور مراکز فرهنگی انجام گردد.
ماد ه 11 ـ به منظور نیل به اهداف و موضوع فعالیت‌های فرهنگی ـ ورزشی پیش‌بینی شده در اساسنامه، انجمن می‌تواند با رعایت مقررات مربوطه، به عملیات زیر مبادرت نماید:
1. تهیه و تأمین مواد و کالای مورد نیاز، تدارک وسایل و ابزار کار و تلاش به منظور تأمین هزینه‌های انجمن.
2. سرمایه‌گذاری و مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور ارتقای سطح کارآیی و توانایی های انجمن.
3. انعقاد قرارداد و انجام معاملات مجاز در محدود ه اهداف و موضوع اساسنامه.
4. تحصیل وام یا اعتبار از اشخاص، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و قبول هدایا و اعطای جوایز به اشخاص.
5. تحصیل امکانات و اعتبارات لازم از وزارتخانه ها، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مختلف در کشور.
فصل سوم: عضویت در انجمن
ماد ه 12- تمامی ناشران کتاب های ورزشی اعم از اشخاص حقوقی یا حقیقی که دارای پروان ه معتبر نشر هستند، می توانند با معرفی یک نماینده و رعایت موارد زیر به عضویت انجمن پذیرفته شوند:
الف) قبول اساسنام ه انجمن.
ب) پذیرش مصوبات هیأت مدیره و سایر آیین نامه ها و شیوه نامه های مصوب انجمن.
پ) دارا بودن شرایط لازم از لحاظ ضوابط انجمن طبق آیین نامه ای که به تصویب مجمع عمومی انجمن خواهد رسید.
ت) قبول عضویت و موافقت با تقاضا از سوی هیأت مدیره و طبق آیین نامه خواهد بود.
تبصره: تمامی موسسات و سازمان های حقوقی به ازای تمام پروانه های نشر موجود سازمان خود، می توانند تنها یک نماینده در انجمن داشته باشند.
ماد ه 13- حق عضویت بر اساس پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی عادی تعیین خواهد شد.
ماد ه 14- اشخاص حقوقی واجد شرایط و متقاضی عضویت در انجمن باید نماینده خود را که مورد تأیید مقام تصمیم گیرنده شخص حقوقی باشد مکتوب به انجمن معرفی نمایند. شخص حقوقی عضو انجمن می تواند نماینده خود را عزل کند مشروط به اینکه با رعایت مفاد این ماده، جانشین واجد شرایط را بلافاصله به انجمن معرفی نماید.
ماد ه 15- متقاضی عضویت در انجمن تقاضای خود را به هیأت مدیره تسلیم می نماید و هیأت مدیره پس از بررسی و تکمیل مدارک متقاضی، تقاضا را با توجه به آیین نامه عضویت می پذیرد. شرایط لغو عضویت و نیز موارد تعلیق آن به موجب آیین نامه ای که از سوی هیأت مدیره پیشنهاد و به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید، تعیین خواهد شد.
تبصره: آیین نام ه موضوع ماد ه 15 این اساسنامه قبل از اجرا به تأیید دبیرخانه هیأت نظارت به امور مراکز فرهنگی می رسد و مفاد آن نمی تواند با ضوابط و مقررات تأسیس مؤسسات و مراکز و انجمن های فرهنگی تعارض داشته باشد.
فصل چهارم: ارکان اصلی انجمن
ماد ه 16 ـ ارکان اصلی و تشکیلات اساسی انجمن به شرح زیر است:
الف ـ مجمع عمومی.
ب - هیأت مدیره.
پ ـ بازرسان.
ماد ه 17 ـ انجمن با تصمیم مؤسسان که اسامی و مشخصات آنان در ذیل اساسنامه درج گردیده و آن را تصویب کرده اند تأسیس شده است.
وظایف مؤسسان به شرح زیر است:
الف ـ تصویب اساسنامه.
ب ـ انتخاب مدیر مسئول و اخذ پروانه انجمن.
پ ـ دعوت مجمع عمومی برای انتخاب اولین هیأت مدیره و بازرسان.
تبصره - مؤسسان پس از دریافت پروان ه انجمن، اختیارات خود را به مجمع عمومی واگذار می نمایند.
مجمع عمومی و وظایف آن:
ماد ه 18- مجمع عمومی انجمن متشکل از مؤسسان اولیه و کسانی است که پس از این با رعایت ضوابط قانونی و شرایط پیش بینی شده در اساسنامه به عنوان ناشران کتاب ورزشی به عضویت پذیرفته می شوند و تا زمانی که عضو جدید پذیرفته نشده است، مؤسسان اولیه اعضای مجمع عمومی را تشکیل می دهند.
ماد ه 19 - مجمع عمومی به عنوان عالی ترین رکن انجمن، مسئول سیاست گذاری و تصمیم گیری در کلیه امور انجمن است و اهم وظایف آن چنین است:
الف) تعیین خط مشی، بررسی و تصویب بودجه و عملکرد و تراز مالی انجمن.
ب) تصویب آئین نامه ها و شیوه نامه های پیشنهادی از سوی هیأت مدیره.
پ) هرگونه اصلاح یا تغییر در اساسنامه و یا انحلال انجمن با رعایت مقررات مربوطه.
ت) انتخاب هیأت مدیره و بازرسان و عزل آنان.
ث) اخذ تصمیم دربارۀ پیشنهادهای مطرح شده توسط هیأت مدیره و بازرسان.
ج) تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های انجمن.
ماد ه 20 - هرگونه تغییر در اساسنامه و آئین نامۀ عضویت انجمن و تغییر مدیر مسئول، قبل از ثبت باید به تأیید دبیرخانۀ هیأت نظارت به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد.
ماد ه 21 - جلسات مجمع عمومی سالی یک بار و حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از پایان سال مالی به طور عادی تشکیل می شود. در صورت لزوم به تشخیص هیأت مدیره و یا بازرس و یا بنا به درخواست حداقل یک پنجم اعضای انجمن، تشکیل آن به طور فوق العاده بلا مانع است.
ماد ه 22 - دعوت اول مجمع عمومی از طریق پست سفارشی به نشانی های تعیین شده (در صورت ارسال دعوت نامه) و انتشار در جراید توسط رئیس هیأت مدیره انجام می شود. ساعت، تاریخ و دستور جلسه و محل تشکیل آن در دعوت نامه ذکر و زمان دعوت تا تشکیل جلسه حداقل ده روز خواهد بود. حد نصاب تشکیل مجامع عمومی، حضور نصف به علاوه یک نفر از اعضای انجمن است. در صورت به حد نصاب نرسیدن، به فاصلۀ پانزده روز بعد جلسۀ دیگری به هر تعداد تشکیل و رسمیت می یابد.
تبصره: در صورت حضور تمامی اعضای مجمع عمومی در جلسه و امضای صورت جلسه توسط آنان، صدور دعوت نامه و انتشار آگهی در روزنامه ضرورتی نخواهد داشت.
مادۀ 23: شرایط رأی دهندگان در مجامع عمومی:
الف) شخص مدیر مسئول انتشارات.
ب) نمایندۀ تام الاختیار یا قائم مقام انتشارات.
تبصره: هر عضو حاضر در مجمع می تواند حداکثر نمایندگی دو عضو دیگر را جهت رأی دادن داشته باشد.
ماد ه 24 - جلسات مجمع عمومی با حضور اکثریت اعضا تشکیل و پس از اعلام رسمیت، مصوبات آن با اکثریت (نصف بعلاوه یک) اعضای حاضر معتبر است؛ مگر تصمیمات مربوط به تغییر اساسنامه و انحلال انجمن که آرای مثبت دو سوم اعضای انجمن ضروری است. اخذ تصمیم در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده است.
تبصره: تشریفات قانونی مجمع عمومی فوق العاده همانند مجامع عادی است.
هیأت مدیره و وظایف آن:
ماد ه 25 - هیأت مدیره متشکل از پنج نفر عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل است که از بین اعضاء برای مدت دو سال توسط مجمع عمومی انتخاب می شوند. عزل یک یا چند نفر از اعضای هیأت مدیره قبل از پایان مدت ماموریت و یا انتخاب مجدد آنان بلامانع بوده و تصمیم گیری دربارۀ آن به عهدۀ مجمع عمومی است.
مادۀ 26 : شرایط کاندیدای عضویت در هیأت مدیره:
الف) شخص مدیرمسئول.
ب) نماینده تام الاختیار و یا قائم مقام انتشارات (رسمی و مکتوب معرفی شود) .
ماد ه 27 - هیأت مدیره از میان خود افرادی را با سمت های رئیس هیأت مدیره، نایب رئیس، مدیرمسئول، خزانه دار و منشی بر می گزیند که مدت مأموریت آنان در عناوین یاد شده حداکثر تا پایان دوره مأموریت هیأت مدیره خواهد بود.
مادۀ 28 : مدیرمسئول تابع سیاست های اجرایی هیأت مدیره بوده و بر اساس شرح وظایفی که این هیأت تعیین خواهد کرد به انجام وظایف خود اقدام می کند.
تبصره: هیأت مدیره مکلف است یک ماه قبل از تشکیل مجمع عمومی، گزارشات خود را به بازرس ارائه دهد تا مورد بررسی و اظهار نظر بازرس قرار گیرد.
ماد ه 29 - تاریخ و ترتیب تشکیل جلسات هیأت مدیره که حداقل ماهی یک بار در محل انجمن برگزار خواهد شد، در جلسۀ قبل از آن تعیین و به آگاهی اعضای هیأت مدیره خواهد رسید. جلسات هیأت مدیره با حضور اکثریت اعضای آن رسمیت خواهد یافت و تصمیمات با اکثریت آرای حاضر اتخاذ می شود و در صورت تساوی آرا، رأی طرفی که رئیس هیأت مدیره موافق آن است معتبر خواهد بود.
مادۀ 30 - هیأت مدیره به عنوان نمایندۀ قانونی انجمن دارای کلیۀ اختیارات لازم برای ادارۀ امور انجمن بوده و اهم وظایف آن به شرح زیر است:
الف) اجرای مصوبات مجمع عمومی.
ب) تنظیم بودجه و آئین نامه ها و ارائه آن به مجمع عمومی.
پ) پیشنهاد اصلاح و هرگونه تغییر در اساسنامه با رعایت ضوابط قانونی و شرایط اساسنامه.
ت) حفظ و حراست از اموال انجمن و تنظیم خلاصه صورت دارایی، دیون و تهیه گزارش سالانه از وضعیت کلی انجمن و عملکرد آن.
ث) تهیه و تنظیم دفاتر قانونی و ثبت تمامی هزینه ها و درآمدهای انجمن.
ج) انجام امور اجرایی انجمن و اخذ تصمیم درباره اقدامات و تشریفات قانونی مربوط به ثبت و انتشار تصمیمات قانونی.
چ) تحصیل وام یا اعتبار به نمایندگی از سوی انجمن، افتتاح حساب، خرید و فروش، اجاره و عقد قراردادهای لازم و طرح هر گونه دعاوی جزایی و حقوقی در مراحل مختلف دادرسی و ارجاع دعوی به داوری و تعیین وکیل با حق توکیل به غیر و اعطای اختیارات لازم به وکلا و عزل آنان و انجام هر گونه اقدام قانونی به نمایندگی انجمن در حدود ضوابط قانونی و مفاد اساسنامه و اقدامات اجرایی.
ماد ه 31 - در غیاب رئیس هیأت مدیره، نایب رئیس عهده دار اداره و تشکیل جلسات و دعوت از اعضاء خواهد بود. مدیر مسئول مجری تصمیمات هیأت مدیره است. خزانه دار انجمن، سرپرستی امور مالی را عهده دار بوده و کلیه اسناد هزینه و پرداخت ها و درآمدهای وصولی تحت نظارت او انجام خواهد گرفت و محاسبات مالی در دفاتر مربوطه ثبت و اسناد و مدارک آن به نحو مقتضی نگهداری خواهد شد.
ماد ه 32 - کلیه مذاکرات و تصمیمات هیأت مدیره توسط منشی در صورت جلسات ثبت خواهد شد و به عنوان اسناد انجمن ضبط و مورد استناد قرار خواهد گرفت. صورت جلسات متضمن آرای اعضای هئیت مدیره (اعم از موافق و مخالف) و مصوبات است.
بازرس و وظایف و اختیارات او
ماد ه 33 - مجمع عمومی عادی از بین اعضای خود یک نفر را به عنوان بازرس اصلی و یک نفر را به عنوان بازرس علی البدل به مدت یک سال انتخاب می کند . عزل بازرسان و یا تجدید انتخاب آنان برای دوره های بعدی بلامانع است. بازرسان نباید از بین اعضای هیأت مدیره برگزیده شوند.
مادۀ 34 - بازرس باید نسبت به دریافت گزارش از هیأت مدیره یک ماه قبل از تشکیل مجمع عمومی اقدام نماید. گزارش بازرس به مجمع عمومی باید متضمن اعلام نظر صریح و مشخص نسبت به مفاد گزارش های هیأت مدیره و وضعیت عمومی انجمن باشد. گزارش های هیأت مدیره و بازرس باید حداقل یک هفته قبل از تشکیل مجمع عمومی در محل انجمن برای مراجعه اعضاء و اطلاع از مفاد آن آماده باشد.
ماد ه 35 - بازرس بدون دخالت مستقیم در امور اجرایی انجمن، موظف است در صورت مشاهدۀ هرگونه سوء جریان در امور انجمن، مراتب را به اولین مجمع عمومی گزارش دهد و یا در صورت لزوم، مجمع عمومی را به طور فوق العاده دعوت نماید و موضوع مورد نظر را مطرح کند. در غیر این صورت نسبت به سوء جریان و تخلفات با مباشران آن، مسئولیت مشترک خواهد داشت.
ماد ه 36 - هرگاه بازرس اصلی به دلیل فوت، استعفا، حجر و یا بیماری قادر به انجام وظایف خود نباشد، بازرس علی البدل به جای وی و تا پایان مدت ماموریت وی انجام وظیفه خواهد کرد.
ماد ه 37- به منظور حسن جریان نظارت و بازرسی در امور انجمن، بازرس می تواند در هر زمان به دفاتر و اسناد مراجعه کند و مدیر مسئول و هیأت مدیره انجمن موظف به همکاری با بازرس هستند.
فصل پنجم: امور مالی، محاسباتی، انحلال و تصفیه
ماد ه 38 - سال مالی انجمن از اول فروردین هر سال شمسی شروع و به آخر اسفند همان سال ختم می شود مگر سال اول که از تاریخ تأسیس و ثبت انجمن آغاز و به پایان همان سال خاتمه می پذیرد.
ماد ه 39 - امضای چک ها، سفته ها، بروات و هرگونه اسناد تعهدآور و قرارداد، با امضای مدیر مسئول و یکی از دو امضای رئیس هیأت مدیره و خزانه دار و مهر انجمن معتبر خواهد بود. سایر مکاتبات و نامه های عادی با امضای مدیر مسئول و مهر انجمن معتبر خواهد بود.
ماد ه 40- مازاد درآمد انجمن پس از وضع هزینه های جاری و قانونی در جهت توسعه و پیشبرد اهداف و موضوع فعالیت به مصرف خواهد رسید و نحوۀ تخصیص آن به مصارف مورد نظر و یا بخشی از آن به ذخیرۀ قانونی به پیشنهاد هیأت مدیره از سوی مجمع عمومی تعیین خواهد شد.
ماد ه 41- حقوق مدیر مسئول توسط هیأت مدیره و حق الزحمۀ بازرس با تصویب مجمع عمومی تعیین و اعلام خواهد شد.
مادۀ42 - در صورتی که به تشخیص مجمع عمومی فوق العاده با حد نصاب مقرر در مادۀ 24، اجرای مقاصد و موضوعات پیش بینی شده در اساسنامه مقدور نباشد، مجمع به انحلال انجمن رأی می دهد و همزمان یک یا چند نفر را به عنوان مدیر یا هیأت تصفیه انتخاب می کند. مدیر یا هیأت تصفیه، مسئول وصول مطالبات و پرداخت دیون احتمالی انجمن بوده و موظف است حداکثر ظرف مدت6 ماه به کلیۀ حساب ها رسیدگی کند و امر تصفیه را خاتمه دهد و به ثبت رساند. چنانچه مدت مزبور و یا اختیارات هیأت تصفیه کافی نباشد، به دعوت مدیر یا هیأت تصفیه مجمع عمومی تشکیل می شود. تمدید مأموریت برای مدتی دیگر یا عزل مدیر یا عزل هیأت تصفیه با تصویب مجمع عمومی امکان پذیر خواهد بود.
ماد ه 43- باقی ماندۀ کلیه دارایی ها و اموال انجمن پس از تصفیه به امور عام المنفعه و موارد دیگری که مجمع عمومی رأی دهنده به انحلال تصویب کند اختصاص خواهد یافت و مجمع عمومی حق هرگونه اختیاری را در این زمینه خواهد داشت.
مادۀ 44 - در کلیه مکاتبات و آثار انجمن، نام، شمارۀ ثبت و مجوز تأسیس و نشانی انجمن قید خواهد شد.
ماد ه 45 - درباره مسائلی که در این اساسنامه پیش بینی نشده طبق مقررات قانونی حاکم بر تشکیل مؤسسات غیرتجاری و ضوابط مربوط به تأسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی رفتار خواهد شد.
این اساسنامه در پنج فصل مشتمل بر 45 ماده و 8 تبصره در جلسه مورخ 15/5/1391 مجمع مؤسس انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی قرائت و به اتفاق آرا تصویب شد.
آئین نامه عضویت
ناشر ورزشی به مؤسسه، شرکت و یا انتشاراتی اطلاق می شود که تمام یا بخشی از تولیدات آن، در زمینۀ کتاب های ورزشی است.
ماد ه 1: شرایط عضویت
کلیۀ ناشران واجد شرایط اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ادامۀ فعالیت خود در انتشار کتاب منع قانونی نداشته باشند با رعایت ضوابط قانونی و موارد زیر می توانند به عضویت انجمن درآیند:
الف) داشتن پروانۀ نشر معتبر از مراجع قانونی.
ب) پذیرفتن اساسنامۀ انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی.
پ) پذیرش تلاش برای تحقق اهداف انجمن.
ت) تعهد به پذیرش مصوبات مجامع عمومی، هیأت مدیره و آیین نامه های داخلی انجمن و سایر آیین نامه-هایی که به منظور پیشبرد اهداف انجمن تدوین و تصویب می شود.
ث) اشخاص حقوقی واجد شرایط و متقاضی عضویت در انجمن باید نمایندۀ خود را که مورد تأیید مقام تصمیم گیرندۀ شخص حقوقی باشد کتباً به انجمن معرفی نمایند. شخص حقوقی عضو انجمن می تواند نمایندۀ خود را عزل کند مشروط بر این که با رعایت مفاد این ماده، جانشین واجد شرایط را به انجمن معرفی نماید.
ج) انتشار حداقل 3 عنوان کتاب ورزشی و سپری شدن یک سال از صدور پروانۀ نشر.
چ) هویت ورزشی هر ناشر و واجد شرایط بودن او برای عضویت، پس از تأیید هیأت مدیره عملی خواهد بود.
ح) هیأت مدیره موظف است در صورت مخالفت با تقاضای عضویت متقاضی، دلایل رد تقاضا را مکتوب حداکثر ظرف مدت یک ماه همراه با نحوۀ رفع اثر آن اعلام دارد. پس از اقدامات لازم و در صورت اعتراض متقاضی، این اعتراض همراه با ذکر دلایل به صورت کتبی، به اولین مجمع عمومی برای رسیدگی و تصمیم گیری نهایی ارجاع می شود.
مادۀ 2: نحوۀ رسیدگی به تقاضای عضویت
الف) برای عضویت در انجمن، متقاضی حقیقی یا حقوقی برگ درخواست عضویت را تکمیل و همراه با مدارک درخواستی به دفتر انجمن تحویل می دهد (برگ پیوست) .
ب) هیأت مدیره موظف است تقاضاهای رسیده را برابر مادۀ (1) این آئین نامه حداکثر ظرف مدت یک ماه مورد رسیدگی قرار دهد.
مادۀ 3: صدور کارت عضویت
برای عضو جدید انجمن، حداکثر ظرف مدت 15 روز کارت عضویت صادر خواهد شد.
مادۀ 4: میزان ورودیه و حق عضویت
تعیین میزان ورودیه و حق عضویت در هر دوره بر اساس پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی خواهد بود.
مادۀ 5: تعلیق عضویت
موارد ذیل با تصویب هیأت مدیره سبب تعلیق عضویت می شود:
الف) پرداخت نکردن حق عضویت به مدت 6 ماه، پس از 2 مرحله اخطار کتبی به فاصلۀ 15 روز.
ب) عدم اجرای مصوبات انجمن.
ج) تعلیق پروانۀ نشر.
د) سوء استفاده از نام انجمن به تشخیص هیأت مدیره.
تبصره: رفع تعلیق در تمام موارد مذکور منوط به تصویب هیأت مدیره خواهد بود. عضو معلق در طول مدت تعلیق از حقوق امتیازات عضویت در انجمن برخوردار نخواهد بود.
مادۀ 6: انصراف و لغو عضویت
الف) اعلام کتبی انصراف از عضویت.
ب) ابطال پروانۀ نشر.
ج) تکرار هریک از شرایط تعلیق یا استمرار شرایط تعلیق تا مدت 24 ماه، به تصویب هیأت مدیره.
مادة 7: امور متفرقه
الف) هرگونه تغییر در این آیین نامه باید به تصویب مجمع عمومی برسد.
ب) این آیین نامه در 7 ماده، 19 بند و یک تبصره در تاریخ 15/5/1391 به تصویب مجمع عمومی انجمن فرهنگی ناشران کتاب ورزشی رسید.

اسامی و مشخصات مؤسسان : مهر و امضاء
1. انتشارات فرزین
2. انتشارات شهرآب
3. انتشارات علم و حرکت
4. انتشارات ورزش
5. انتشارات آوای ظهور

منبع: سایت کتابهای ورزشی قهرمان زاده