تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
نایب ‌رییس انجمن ورزش‌های صبحگاهی خبر داد:ورود فدراسیون ورزش‌های همگانی به عرصه مکتوبات ورزشی
گروه خبر: ورزشی
۱۳ تیر ۱۳۹۱ [۱۸:۰۲]
همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و انتشارات آوای ظهور به تولید دو کتاب با عنوان‌های «ورزش برای سالمندان» و «بایدها و نبایدهای ورزش صبحگاهی» انجامید.
مرتضی شهری، نایب ‌رییس انجمن ورزش‌های صبحگاهی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: برای تربیت مدرسان ورزشی در حوزه ورزش‌های صبحگاهی به منبع واحد و مرجع نیاز داشتیم. بنابراین، به تالیف و ترجمه این آثار تصمیم گرفتیم که با همکاری انتشارات آوای ظهور این نیاز برطرف شد.
وی افزود: این همکاری تنها به انتشار این دو اثر ختم نمی‌شود، بلکه کتاب‌های دیگری نظیر «کوهنوردی نوین» و «مدیریت ورزشی» هم اکنون مراحل چاپ را می‌گذرانند و پیش‌بینی می‌شود که برای ارایه در بیست‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده شوند.
شهری گفت: جرقه فراهم آوردن کتابی مرجع برای مدرسان ورزش‌های صبحگاهی و پارکی، زمانی زده شد که اجرای حرکات ورزشی اشتباه و ناهنجاری‌های اسکلتی میان افرادی که در پارک‌ها و بوستان‌ها مشغول به ورزش‌ بودند، مشاهده شد.
وی با بیان این که «هدف این فدراسیون از آموزش حرکات ترکیبی علاوه بر سلامتی، تناسب اندام و توانمندی سیستم قلبی ـ عروقی، درگیر کردن ذهن این افراد است» اظهار کرد: حرکات ترکیبی در چهار ضرب یا هشت ضرب متناسب با توانمندی‌های گروه سنی میانسالان و بزرگسالان طراحی شده‌اند. البته آموزش‌های کتاب «ورزش برای سالمندان» به ورزش ایروبیک ارتباطی ندارد.
وی یادآور شد: در کتاب «ورزش برای سالمندان» آموزش‌های لازم برای جلوگیری از بیماری‌های خاموش و همچنین حرکات هماهنگ‌کننده عصبی عضلانی مناسب افراد میانسال و بزرگسال، به مدرسان ارایه داده می‌شوند.
وی ادامه داد: برای توسعه ورزش‌های همگانی میانسالان و بزرگسالان کوشیده‌ایم تا افراد آموزش‌دیده را وارد جامعه کنیم و از آثار مکتوب معتبر به عنوان مرجع بهره ببریم و این راهکار را به گروه‌ سنی جوانان هم اشاعه دهیم. در راستای اشاعه ورزش همگانی همچنین پوسترهایی را که شامل حرکات خطرسازند، طراحی کرده‌ایم تا افراد آن‌ها را اجرا نکنند. حرکات اصلاحی برای برطرف کردن ناهنجاری‌های اسکلتی هم در این آثار ارایه شده‌اند.
مدرس فدراسیون ورزش‌های همگانی اظهار کرد: از دیدگاه فرهنگی توانسته‌ایم در دوره‌های مربیگری به مدرسان، اخلاق ورزشی، روانشناسی ورزشی و آموزش‌های موثر فرهنگی را تعلیم دهیم، چرا که مخاطبان اصلی ورزش‌های صبحگاهی، افرادی‌ نیازمند توجه‌اند و از دیدگاه ورزشی هم در مدت 45 دقیقه فعالیت بدنی، مربی ورزش برای مخاطبانش الگو می‌شود. بنابراین، ارایه مکتوباتی برای آموزش مربیان ورزش همگانی یک ضرورت است.
کارشناس تربیت بدنی گفت: برای چاپ و نشر کتاب در فدراسیون ورزش‌های همگانی فرایندهایی وجود دارند و در واقع، بر اساس سفارش و اعلام نیازمندی این فدراسیون کتاب تولید می‌شود. بنابراین، بهتر دیدیم که با ناشر خصوصی همکاری کنیم.
وی افزود: برای انتشار مکتوبات تولید شده توسط فدراسیون ورزش‌های همگانی، ‌ با ناشران ورزشی گوناگون صحبت‌هایی شد که ازمیان آن‌ها، با انتشارات آوای ظهور به توافق رسیدیم.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا