تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
در کتاب «خستگی و فعالیت‌های بدنی» تشریح شده است :تاثیر خستگی بر بروز و توسعه سرطان
گروه خبر: ورزشی
۱۳ تیر ۱۳۹۱ [۱۸:۰۵]
کتاب «خستگی و فعالیت‌های بدنی» اثر مشترک دکتر عبدالحسین پرنو، صادق امانی، رسول اسلامی و مهدی بیات منتشر شد. این اثر، مباحث کلی خستگی را در دو بخش و دوازده فصل بررسی می‌کند.
دکتر پرنو، یکی از نویسندگان این کتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، در این باره اظهار کرد: کتاب «خستگی و فعالیت‌های بدنی» موضوعات جدیدی نظیر خستگی مرکزی، ناتوانی در فعال‌سازی مترونورن‌ها، نقش سروتونین و تاثیر دارو بر خستگی و دما را تشریح می‌کند.
عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه درباره ویژگی کتاب «خستگی و فعالیت‌های بدنی» گفت: این اثر تنها منبعی است که به موضوع خستگی و سیستم بدن پرداخته است و در آن مطالب جدید و منطبق با علم روز ارایه شده‌اند. خستگی در بخشی از فعالیت‌های بدنی در رشته‌های مختلف ورزشی نظیر «دو ماراتن» ، «وزنه‌برداری» و «فوتبال» واکاوی شده است.
وی ادامه داد: موضوعی مهمی که در کتاب «خستگی و فعالیت‌های بدنی» وجود دارد؛ تشریح تاثیر خستگی بر بروز و توسعه سرطان است که تاکنون کمتر به شکل علمی و ثبت شده به آن پرداخته شده ‌‌است.
پرنو مخاطبان این نوشتار را تمامی مردم دانست و بیان کرد: این کتاب می‌کوشد تمام مکانیزهای بدن را بررسی کند و با طراحی موضوعات «پاتولوژی» و «سرطان» مخاطبان عام را در برمی‌گیرد چرا که ممکن است این بیماری برای هر فردی اتفاق افتد.
وی گفت: در فصل نخست این اثر، مکانیزم‌های بدن به شکل جامع و کامل بیان شده‌اند و دریافت این مفاهیم مستلزم گذراندن تحصیلات دانشگاهی است و شاید درک مطلب این فصل برای عام مردم سخت باشد و البته نقطه ضعفی هم بر کتاب محسوب شود.
وی با بیان این که بیشتر به مطالعات‌ علمی مرتبط به حوزه فیزیولوژی انسانی مانند «عصب، عضله و سازگاری‌ها» و «تاثیر تمرینات گوناگون بر بیماری‌های عصبی عضلانی مثل «MS» می‌پردازد، دربار تالیف و ترجمه در حوزه تربیت بدنی و علوم ورزشی اظهار کرد: متاسفانه در بخش تالیف، مشکلات زیادی داریم و کمتر آثار تالیفی واقعی تولید می‌شوند و در واقع، این آثار جمع‌آوری و ترجمه مطالب از منابع گوناگونند. البته در بحث ترجمه‌ هم کاستی‌‌هایی به‌چشم می‌خورد، مانند ناهمگونی در بدنه ترجمه که ناشی از مسلط نبودن مترجم به زبان و ادبیات متن ترجمه است.
نخستین چاپ کتاب «خستگی و فعالیت‌های بدنی» با شمارگان 550 نسخه، 213 صفحه و به بهای 50000 ریال از سوی انتشارات آوای ظهور روانه بازار نشر شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا