تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
مترجم کتاب «سیستم تمرینی پیشرفته برای ورزشکاران استقامتی» :ضعف داریم چون از علم روز عقبیم.
گروه خبر: ورزشی
۱۳ تیر ۱۳۹۱ [۱۸:۱۵]
5 بهمن 1390 ساعت 14:00
مترجم کتاب «سیستم تمرینی پیشرفته برای ورزشکاران استقامتی» علت ضعف دو و میدانی کشورمان در ماده ماراتن را کمبود اطلاعات مربیان در حوزه آخرین یافته‌های علمی و همچنین کمبود منابع مکتوب آموزش تمرینات استقامتی در بازار نشر کشورمان دانست.
محبوبه هوریار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، اظهار کرد: کتاب «سیستم تمرینی پیشرفته برای ورزشکاران استقامتی» حاصل تجربه‌های «راب اسلیمیکر» و «ری برونینگ» قهرمانان و مربیان دوی استقامتی و رشته‌های سه‌گانه این حوزه است که در آن به آموزش تمرینات استقامتی با سیستم‌های علمی پرداخته‌اند. پیش از این نیز در ایران کتابی با این موضوع تالیف یا ترجمه نشده است.
مترجم این اثر افزود: یکی از ویژگی‌های کتاب، اعتبار نویسندگان این نوشتار است که از سوابق خوبی در رشته‌های ورزشی و استقامتی برخوردارند. «راب اسلیمیکر» از سال 1986 فواید ورزشی را استخراج کرده است، فوایدی که سیستم‌های آمادگی تمرینی و شخصی‌‌سازی ورزش را در قالب نرم‌افزار کامپیوتر برای رشته‌های ورزشی و آمادگی فراهم می‌آورد. « «ری برونینگ» نیز هفت بار برنده مسابقات مردان آهنین رشته سه‌گانه و قهرمانان جهان در سال 1993 در مسابقات زمستانی در رشته سه‌گانه مردان کوهستان شده است.
هوریار در پاسخ به این سوال که «در حالی که مبنای اصلی تمرکز اثر بر تمرینات سیستماتیک است، چرا تعریف منسجمی از این تمرینات ارایه داده نشده است؟» ، گفت: من کتاب را فقط ترجمه کرده‌ام و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در مطالب کتاب نداشتم.
هوریار ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی این اثر، وجود فصلی به عنوان «نحوه استفاده از کتاب پیش از شروع مطالعه» است. البته در بیشتر کتاب‌های خارجی چنین فصلی وجود دارد و توضیحات کاملی درباره مطالب نوشتار ارایه می‌شود. به نظرم جای این مبحث در کتاب‌های تالیفی کشورمان خالی است.
مترجم نوشتار افزود: در نسخه ترجمه نشده کتاب «سیستم تمرینی پیشرفته برای ورزشکاران استقامتی» تصاویر گوناگونی به‌کار رفته‌اند که به دلیل نداشتن پوشش اسلامی تعدادی از آن‌ها، مجبور به جایگزین‌‌ کردن آن‌ها با تصاویر مناسب ایرانی شدیم.
وی درباره علت بهره‌ نگرفتن از ویراستار علمی و ادبی پیش از انتشار کتاب توضیح داد: پس از ترجمه کتاب «سیستم تمرینی پیشرفته برای ورزشکاران استقامتی» نسخه ترجمه شده را به یکی از استادانم دادم تا ویراستاری ادبی آن را انجام دهد اما وی کتاب را دو سال نگهداشت و آن را پس نمی‌داد و با متوسل شدن به شکایت و نامه دادگاه توانستم ترجمه‌هایم را پس‌بگیرم! وی در این دو سال فقط سیزده صفحه کتاب را ویراستاری کرده بود. بنابراین، خودم تصمیم به بازنگری متن کتاب گرفتم و به این دلیل، نامی از ویراستار در شناسنامه کتاب دیده نمی‌شود.
نخستین چاپ کتاب «سیستم تمرینی پیشرفته برای ورزشکاران استقامتی» با شمارگان 1100 نسخه، 332 صفحه و به بهای 83000 ریال از سوی انتشارات آوای ظهور روانه بازار کتاب شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا