تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
تقسیم‌بندی علمی رشته‌های ورزشی در «بیومکانیک و آناتومی در ورزش»
گروه خبر: ورزشی
۱۳ تیر ۱۳۹۱ [۱۸:۳۳]
ویرایش جدید کتاب «بیومکانیک و آناتومی در ورزش» ترجمه دکتر سعید ارشم منتشر شد. ارشم، تقسیم‌بندی رشته‌های ورزشی در زمینه‌های مختلف تیپ، وضعیت ‌بدن و تناسب‌اندام برای ورزشکاران و به‌ویژه مربیان وزرشی را ویژگی اصلی این کتاب می‌داند.
دکتر سعید ارشم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بیان کرد: این کتاب چند سال پیش توسط پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم به چاپ رسید و اکنون با ویرایش جدید توسط انتشارات آوای ظهور منتشرشده است.
وی ادامه داد: این نوشتار از لحاظ محتوا و مطلب، غنی و وسیع است و در سه بخش و سیزده فصل به موضوعات گوناگون ورزشی از قبیل «بیومکانیک» ، «رشد حرکتی» ، «علم‌ تمرین» ، «ارزیابی قابلیت‌های جسمانی» و «شیوه‌های جدید تمرینات دوره‌ای» توجه دارد. مباحث گسترده این کتاب دربرگیرنده پایه‌های پایان‌نامه‌ای و تحقیقات علوم ورزشی‌اند.
ارشم افزود: تقسیم‌بندی رشته‌های ورزشی (توپی، راکتی و قدرتی) در زمینه‌های مختلف تیپ، وضعیت ‌بدن و تناسب‌اندام برای ورزشکاران و به‌ویژه مربیان وزرشی از ویژگی‌های کاربردی کتاب «بیومکانیک و آناتومی در ورزش» است، به‌طوری که مربی تربیت ‌بدنی با مشاهده یکی از این وضعیت‌ها در وجود ورزشکار خود می‌تواند گام نخست در استعدادیابی را بردارد.
عضو هیات علمی دانشگاه تربیت‌ معلم تهران درباره مباحث مختلف این اثر گفت: اثر حاضر از جنبه‌های گوناگون به آزمون‌های مختلف ورزشی می‌پردازد مانند «تعیین نیمرخ ورزشکاران زبده» . به وسیله تعیین نیمرخ فیزیولوژیکی و روانی ورزشکاران زبده و مقایسه آن با نیمرخ ورزشکاران مبتدی می‌توان پیش‌بینی کرد که ورزشکاران مبتدی در آینده می‌توانند یک استعداد محسوب شوند یا خیر.
ارشم با بیان این که مطالب این نوشتار بر اساس یافته‌ها و عملکرد مربیان و محققان استرالیایی در المپیک سیدنی نوشته شده‌اند و در این اثر از مرحله تکنیک تا مرحله اجرا توضیح داده ‌می‌شوند، افزود: اثر حاضر از اعتبار خاصی دارد چرا که حاصل تلاش چهار محقق بزرگ دنیا به‌نام‌های «بلوم فیلد» ، «آکلند» ، «الیوت» و «ویلسون» است و از یافته‌های این افراد به‌ عنوان مطالب مرجع در عرصه علوم و ورزش یاد می‌شوند.
نویسنده کتاب «انگیزه ورزشی» در پاسخ به این سوال که «ویژگی‌های عمده این کتاب چیست؟» می‌گوید: از ویژگی‌های عمده این اثر، دربرگرفتن حیطه‌های مختلف با رویکردهای گوناگون و جدید و بر خلاف روش‌های سنتی است. در فصل آخر نیز تمامی مطالب فصل‌های گذشته به‌صورت خلاصه بیان می‌شوند. از دیگر ویژگی‌ این کتاب می‌توان کمک به روند مطالعه منسجم و تمرینات کاربردی را نام برد، به این معنا که اطلاعات آزمایشگاهی درباره رشته‌های «رشد حرکتی» ، «آزمایشگاه ورزشی» ، «بیومکانیک» و «نحوه ارتباط کلامی مربی با ورزشکار» را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.
ارشم ادامه داد: مباحث این کتاب دربرگیرنده نکات قابل توجهی مانند نقش علم در ورزش است، مانند آگاهی ورزشکار از علم بیومکانیک و آناتومی که در رشد و توسعه دانش مربی موثر و امری ضروری محسوب می‌شود. این کتاب همچنین به روشی تاکید می‌ورزد که در آن مربی می‌تواند از دانش بیومکانیک و آناتومی ساختاری برای بهبود عملکرد سود جوید و همچنین راهکارهای تجزیه و تحلیل منظم را برای شناخت ویژگی‌های حرکتی مهمی که ممکن است نیاز به تغییر و اصلاح آن باشد، کسب کند.
ویرایش جدید نخستین چاپ کتاب «بیوکانیک و آناتومی در ورزش» با شمارگان 3000 نسخه، 593 صفحه و به بهای 125000ریال از سوی نشر آوای ظهور راهی بازار کتاب شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا