تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
نویسنده کتاب «کلیات حرکات اصلاحی» تاکید کرد:اصلاح ناهنجاری‌های بدن با ورزش‌های اصلاحی
گروه خبر: ورزشی
۱۳ تیر ۱۳۹۱ [۱۸:۳۷]
نویسنده کتاب «کلیات حرکات اصلاحی» گفت: موضوع مورد مطالعه این کتاب، بررسی ضعف‌ها و ناهنجاری‌های اکتسابی دستگاه اسکلتی، عضلانی و مفصلی است. یکی از درمان‌های مهم این ناهنجاری‌ها، تحرک بدن و ورزش به‌طور اختصاصی با ورزش‌های اصلاحی است.
دکتر امیر لطافت‌کار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، اظهار کرد: تعداد محدودی اثر مکتوب درباره موضوع حرکات اصلاحی منتشر شده است و به دلیل جدید بودن این رشته علمی و در حال گسترش بودن آن در دانشگاه‌های مختلف ایران، از نظر منابع مکتوب با محدودیت‌ روبه‌روست. در این کتاب سعی شده بخشی از محدودیت‌های علمی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حرکات اصلاحی و درمانی برطرف شود.
وی افزود: این نوشتار در دو بخش و یازده فصل به مباحث جدیدی مانند تعادل، سالمندی، خستگی و طراحی تمرینات پیلاتز برای اصلاح برخی از ناهنجاری‌ها پرداخته است.
دکتر لطافت‌کار ادامه داد: مبحث «حرکات اصلاحی» از درس‌های مقطع دکترا در رشته حرکات اصلاحی و درمانی محسوب می‌شود و کتاب «کلیات حرکات اصلاحی» نیز از جمله منابع این درس به‌شمار می‌آید.
مدرس دانشگاه تربیت معلم تهران گفت: اثر حاضر توسط متخصصانی که رشته اصلی و تخصصی‌‌شان حرکات اصلاحی و درمانی است، تالیف و تدوین شده است. در این کتاب بخش‌های مختلفی وجود دارد که در قسمتی از آن ناهنجاری‌های اسکلتی و جسمانی همراه با تمرینات مناسب و راهکارهایی برای برطرف کردن‌ آن‌ها ارایه می‌شود.
لطافت‌کار افزود: این نوشتار به دلیل کاربردی بودن برای مخاطبان اصلی‌ یعنی دانشجویان تربیت‌ بدنی، با استقبال روبه‌رو شده است و اکنون برای چاپ دوم آماده می‌شود.
کتاب «حرکات اصلاحی به‌ همراه تمرینات اصلاحی» در یازده فصل با محتوای «وضعیت بدنی و عوامل مؤثر بر آن» ، «نقش عضلات ثبات‌دهنده عمقی در وضعیت بدنی» ، «ستون فقرات و ناهنجاری‌های وضعیت بدن» ، «وضعیت بدنی و ورزش» ، «برخی از روش‌های ساده اندازه‌گیری وضعیت بدنی» ، «تعادل، سالمندی و خستگی» ، «ایستادن، خوابیدن نشستن و راه رفتن» ، «روش‌های طراحی برنامه حرکات اصلاحی» ، «برنامه تمرینات کششی و تقویتی برای ناهنجاری‌های مختلف بدن» ، «معرفی تمرینات پیلاتز برای اصلاح برخی از ناهنجاری‌ها» و «تمرینات ویژه عضلات ثبات‌دهنده عمقی بدن» تالیف شده است و به مضامینی نظیر «اصل آمادگی تنه» ، «کنترل و وضعیت» ، «خط شاقولی» ، «ارزیابی تعادل» ، «کالیپر» ، «اصول تست عضلانی» ، «برنامه تمرینی برای ناهنجاری زانوی پرانتزی» می‌پردازد.
نخستین چاپ کتاب «حرکات اصلاحی به‌همراه تمرینات اصلاحی» با شمارگان 1100 نسخه، 324 صفحه و به بهای 75000 ریال از سوی انتشارات آوای ظهور منتشر شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا