تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
فوتبال؛ کنترل صحیح توپ، کتابی علمی و خواندنی
گروه خبر: ورزشی
۲۷ تیر ۱۳۹۱ [۱۷:۳۹]
با پیچیده‌ترشدن جوامع معاصر، حوزه‌‌های مختلف تخصصی هم دچار تحول شده‌اند و تعریف‌های جدیدی پیدا کرده‌اند و روز به روز به‌سوی علمی‌شدن حرکت می‌کنند._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ورزش و به طور خاص رشته فوتبال هم از این قاعده مستثنا نبوده اند و هرچه جوامع به سوی پیچیدگی بیشتر پیشرفته‌اند، تعریف‌ها و کارکرد ورزش هم پیچیده‌تر و تخصصی‌تر شده است. به همین دلیل و از همین منظر، فوتبال، امروزه یک علم است و کسی در آن رشد می‌کند که به دانش روز ورزشی و علم آن دست یافته و بر آن مسلط شده باشد.
یکی از بحث‌های روز ورزش فوتبال که باعث شده است باشگاهی مانند بارسلونا در اسپانیا، به عنوان یکی از سرآمدان فوتبال جهان مطرح شده باشد و به تبع آن تیم ملی اسپانیا در دوره‌های کوتاه به چند افتخار بزرگ فوتبالی دست یابد، بحث کنترل توپ است، به گونه‌ای که امروزه، شبکه‌های تلویزیونی در کنار همه آمار و ارقامی که درباره یک بازی ارائه می‌کنند، بحث مالکیت توپ را در زمین به عنوان یک فاکتور مهم ارائه می‌دهند.
محسن اسماعیل‌زاده در کتابی که به تازگی از پیتر شرایز ترجمه کرده است، همین مبحث را به عنوان یک بحث علمی پیش کشیده است.
در این کتاب که از سوی انتشارات آوای ظهور منتشر شده است، با مباحث مختلفی که باعث می‌شود یک تیم بر توپ و زمین کنترل داشته باشد و به تبع آن در کسب نتیجه موفق شود، آشنا می‌شویم.
پیتر شرایز که از بنیانگذاران آکادمی فوتبال جوانان و مدیر موسسه و آکادمی فوتبال شالکه 04 آلمان است، مدرک مربیگری A اتحادیه فوتبال اروپا را دارد و در این کتاب 160 روش تمرینی برای کنترل توپ و زمین را مورد بحث و آموزش قرار می‌دهد که با تصاویر مناسب آموزشی، بسیار کاربردی از کار درآمده است.

محسن اسماعیل‌زاده مترجم کتاب که خود از مربیان فوتبال ایران است، با راهنمایی‌های دکتر بهزاد نوشادی توانسته است کتابی کاربردی و موثر را پیش روی علاقمندان قرار دهد.
در قسمتی از این کتاب آمده است که در فوتبال امروز، بازیکنانی که قدرت تکنیکی و قابلیت‌های تاکتیک‌پذیری آنان بالاست، همیشه زیر نظر مدافعان حریف قرار گرفته و به همین خاطر بازیکنان کمتر توپ را راحت دریافت می‌کنند و به همین خاطر باید بر قدرت و تسلط تکنیکی خود در راه حفظ توپ بی‌افزایند تا از این فشار بیرون آیند. از این رو بازیکنانی می‌توانند توپ را به خوبی کنترل کرده و آن را به هر جا در زمین برسانند که سیستم یا تکنیک صحیح کنترل توپ را به شایستگی آموزش دیده باشند.
کنترل و مهار توپ از زمانی که توپ در اختیار بازیکنی قرار می‌گیرد آغاز نمی‌شود، بلکه بازیکن باید برای دریافت توپ آماده شده و تصمیم درست را برای ارسال به بهترین نقطه زمین اتخاذ کند و همین تصمیم‌گیری‌های درست است که نتایج بسیاری از بازی‌ها را رقم می زند و پیروزی‌ها را نصیب تیمی می‌کند که بیشترین درصد حاکمیت توپ را در اختیار دارد.
اگر نگاهی به رقابت‌های جام ملت‌های اروپا داشته باشیم، دقیقاً مثال‌های زنده این واقعیت است که نقطه اوج آن را دیدار اسپانیا در برابر ایتالیا در فینال این جام در بر داشت. به امید اینکه انتشار این کتاب‌‌ها به علمی شدن فوتبال ایران کمک کند.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا