تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
انتشار کتابی برای «آموزش مقدماتی بدمینتون»
گروه خبر: ورزشی
۵ مرداد ۱۳۹۱ [۱۲:۰۶]
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، بدمینتون از جمله ورزش‌های مفرح و سرگرم‌کننده‌ برای عموم مردم است و بسیاری از افراد، اوقات فراغت خود را در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها با انجام دادن این ورزش سپری می‌کنند.
کتاب «آموزش مقدماتی بدمینتون» با مقدمه معصومه عزیزی، نویسنده کتاب و ‌عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، آغاز می‌شود و در ادامه، در شش بخش به ارایه مطالبی با محوریت آموزش ورزش بدمینتون می‌پردازد. همچنین نویسنده در بخش‌های مختلف کتاب، از تصویر و نمودار استفاده کرده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: «بدمینتون تحرک فوق‌‌العاده‌ای دارد. قهرمانان این ورزش سرعت دونده صد متر، قدرت دست پرتاب‌کننده نیزه، فکر بازیکن شطرنج، انعطاف‌پذیری یک ژیمناست و استقامت یک دونده دو ماراتن را دارند. آموزش اصولی و علمی این ورزش در سنین کودکی و نوجوانی کمک موثری جهت ترقی و شرکت در مسابقات رده بالا را موجب می‌شود.»
نخستین بخش این کتاب با عنوان «اطلاعات پایه در بدمینتون» به معرفی وسایل و تجهیزات لازم این رشته از جمله لباس‌ و کفش، ابعاد و اندازه زمین بدمینتون پرداخته است. در دومین بخش این کتاب با عنوان «قوانین و مقررات بازی» برخی قوانین بدمینتون از جمله مشخصات سرویس صحیح، تعویض سرویس و جای‌گیری، سرویس زدن، شرح بازی دو نفره و نحوه امتیازدهی و خطاگیری در این ورزش بیان شده است.
بخش سوم با عنوان «آموزش مهارت‌های بدمینتون» شامل مطالبی از جمله تمرینات آشنایی با توپ، راکت و بازی بدمینتون، شیوه گرفتن راکت در فورهند، شیوه گرفتن راکت در بک‌هند و شیوه‌های صحیح ایستادن در زمین است.
انواع سرویس در ورزش بدمینتون از جمله سرویس بلند، سرویس کوتاه و سرویس تیز در چهارمین بخش این کتاب با عنوان «انواع سرویس» ارایه شده‌اند. پنجمین بخش کتاب نیز به «مهارت‌های بدمینتون» می‌پردازد و مراحل اجرای تاس، ‌نحوه اجرای دراپ و نت، ضربه اسمش، نحوه اجرای انواع دفاع، ضربه اورهد، ضربات آندرهند و... را شرح می‌دهد.
ششمین و آخرین بخش کتاب با عنوان «تاکتیک بازی» جزییات بیشتری از ورزش بدمینتون را معرفی می‌کند و شامل مطالبی از جمله قوانین داوری، رفتار ناشایست و مجازات، بازی دوبل، بازی انفرادی، تعویض زمین، راهنمایی گرفتن و ترک زمین پرداخته است.
چاپ نخست «آموزش مقدماتی بدمینتون» را انتشارات آوای ظهور با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه، 64 صفحه و بهای سه هزار تومان منتشر کرده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا