تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
انتشار دو کتاب با موضوع نقش تغذیه در سلامت
گروه خبر: ورزشی
۱۰ مرداد ۱۳۹۱ [۱۶:۴۱]
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، «افزایش قد با تغذیه مناسب» و «تغذیه درمانی در پیشگیری از عوارض قاعدگی» دو اثری هستند که به ترتیب به قلم لیلا داوودی و آذر ابراهیمی‌فخار منتشر شده‌اند.
«افزایش قد با تغذیه مناسب» اثری است که به‌طور مختصر عوامل تغذیه‌ای موثر بر افزایش قد را در کودکان و نوجوانان بررسی می‌کند. در این کتاب، علل کوتاهی قد بررسی و 45 پرسش و پاسخ تغذیه‌ای برای افزایش قد و 45 راهکار برای پیشگیری از کوتاهی قد بیان شده است.
داوودی در توضیح این کتاب و مراحل نگارش آن گفت: حدود 6 سال در مهدهای کودک و مدارس با کودکان مختلفی سروکار داشتم و متوجه شدم که کوتاهی قد در مدارس مساله‌ای جدی و به نسبت سال‌های گذشته چشمگیر است. به همین دلیل در مدارس کاری تحقیقاتی را آغاز کردم و نتایج پژوهش نشان داد کودکانی که از تغذیه مناسبی بهره‌مند هستند افزایش قد محسوس‌تری دارند.
وی افزود: بیشترین تاثیری که تغذیه می‌تواند بر افزایش قد داشته باشد بر کودکان پیش‌دبستانی تا حدود 11 سال است. گرچه بعد از این سن و تا سن بلوغ این روند رشد ادامه دارد اما تا پیش از 11 سالگی می‌توانیم با کمک تغذیه شاهد جهش محسوس‌تر باشیم.
این کتاب در 50 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای 700 تومان منتشر شده است.
ابراهیمی‌فخار نیز در توضیح کتاب «تغذیه درمانی در پیشگیری از عوارض قاعدگی» گفت: این اثر بر اساس یک کار تحقیقاتی در یکی از مناطق شهر تهران نوشته شده که در طی انجام این تحقیق دریافتیم سطح اطلاعاتی افراد درباره این موضوع کم است و اطلاعات این کتاب می‌تواند به سلامت آن‌ها کمک زیادی بکند.
وی افزود: این کتاب با ارایه توضیحاتی درباره تغذیه دختران نوجوان آغاز می‌شود و به افراد نشان می‌دهد که تغذیه چه تاثیراتی می‌تواند داشته باشد و همچنین بسیاری از مشکلات را کنترل کند.
این کارشناس تغذیه در پایان گفت: تلاش کردم کتاب را به‌صورت کاربردی و با زبانی ساده و قابل‌فهم برای عموم افراد بنویسم و در عین خلاصه بودن، نکته‌ای را از قلم نیندازم.
«تغذیه درمانی در پیشگیری از عوارض قاعدگی» اثر آذر ابراهیمی‌فخار در 125 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای یک هزار و 200 تومان از سوی انتشارات آوای ظهور منتشر شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا