تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
«درمان استرس با تغذیه مناسب» به بازار کتاب آمد
گروه خبر: ورزشی
۱۹ مرداد ۱۳۹۱ [۱۱:۲۲]
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، کتاب «درمان استرس» در چهار فصل با عناوین «استرس چیست؟» ، «غذا و استرس» ، «اثرات فعالیت بدنی بر کنترل استرس» و «مبارزه روانی با استرس» نوشته شده است.
الهام علیپور، مولف اثر، معتقد است استرس و تغذیه اثرات متقابلی بر هم دارند. وی در توضیح این رابطه دوطرفه گفت: همان‌گونه که استرس می‌تواند تاثیری منفی بر تغذیه افراد بگذارد، رعایت تغذیه مناسب هم می‌تواند بر کاهش استرس تاثیرگذار باشد.
وی افزود: در این کتاب بعد از بیان تعریفی علمی از استرس، توضیحاتی درباره مراحل مختلف استرس که شامل «هشدار» ، «مقاومت» و «فرسودگی» است ذکر و اثرات آن بر سوخت و ساز بدن و الگوی غذاخوردن انسان‌ها بیان شده است. در این کتاب نشان می‌دهیم که بدن چگونه ابتدا در برابر استرس مقاومت می‌کند اما به‌تدریج این مقاومت کم می‌شود و استرس تاثیرات منفی زیادی بر زندگی فرد می‌گذارد.
علیپور با تاکید بر این نکته که استرس به بخشی از زندگی امروز انسان‌ها تبدیل شده است، تاکید کرد: بسیاری از استرس‌های موجود را نمی‌توان حذف کرد و باید از راه‌های مختلف که یکی از آن‌ها تغذیه مناسب است بکوشیم این استرس‌ها را کنترل کنیم.
وی این کتاب را حاصل تحقیق و گردآوری اطلاعات از مهم‌ترین منابع موجود درباره علم تغذیه دانست و گفت: «درمان استرس» کتابی کم‌حجم است که در آن کوشیدم مطالب مفید را به طور منسجم و خلاصه عنوان کنم. در مجموع این کتاب به مخاطب نشان می‌دهد که تغذیه می‌تواند نقش مهمی در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها داشته باشد و یکی از کاربردهای آن کاستن استرس است.
این کتاب در چهار فصل نوشته شده و بخش دوم آن به‌طور خاص به رابطه تغذیه و استرس می‌پردازد. نخستین فصل این کتاب توضیحاتی درباره مفهوم استرس، تاثیر آن بر زندگی افراد و مراحل مختلف آن در انسان‌ها ارایه می‌دهد و در بخش دوم برنامه‌ غذایی متعادل توصیف می‌شود. نویسنده سپس به هرم راهنمای غذایی و موادی که باید مصرف‌شان در زندگی محدود یا به برنامه غذایی روزانه افزوده شود پرداخته است.
سومین فصل این کتاب با عنوان «اثرات فعالیت بدنی بر کنترل استرس» نوشته شده و در آن درباره ورزش‌هایی که به کم شدن استرس کمک می‌کنند توضیحاتی داده شده است. در آخرین فصل این اثر راهکارهایی درباره چگونگی مبارزه روانی با استرس آمده است.
«درمان استرس با تغذیه مناسب» اثر الهام علیپور کتابی 95 صفحه‌ای است که با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای یک‌هزار و 200 تومان از سوی انتشارات «آوای ظهور» ، ناشر کتاب‌های تغذیه، منتشر شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا