تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
«سلامتی وتندرستی برای همه» به بازار آمد
گروه خبر: ورزشی
۲۴ مرداد ۱۳۹۱ [۱۷:۵۰]
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، اهمیت ورزش بر سلامتی انسان‌ها، به‌ویژه در زندگی مدرن که به کاهش شدید فعالیت‌های بدنی افراد منجر شده است، امری انکارناشدنی است. از سوی دیگر امروزه برای بالا بردن سلامتی، علاوه بر ورزش کافی و تغذیه مناسب، بر انتخاب سبک و شیوه صحیح زندگی نیز تاکید می‌شود.
«سلامتی و تندرستی برای همه» عنوان کتابی به قلم علی مجدآرا است که مطالب آن در دو بخش اصلی «آمادگی جسمانی و تندرستی» و «تغذیه و سلامتی» گنجانده‌ شده‌اند.
روش زندگی سالم، ‌برنامه‌ریزی ورزشی، انعطاف‌پذیری، عضلات و مفاصل، ورزش در آب، عنوان برخی از دوازده فصل بخش نخست کتاب را تشکیل می‌دهند. در این بخش همچنین فصل‌هایی از جمله فعالیت بدنی روزمره، فعالیت تفریحی و ورزشی هوازی و فعال، تمرینات و فعالیت‌های بدنی مطمئن، تمرینات تک‌نفره و تمرینات دو نفره به چشم می‌خورند.
فصل‌های اول تا دهم در بخش اول کتاب، به مطالبی از جمله اهداف سلامتی و اصول درست ورزش کردن پرداخته‌اند و به بیان مطالبی درباره فعالیت‌های هوازی، مزیت‌های فعالیت بدنی روزانه، ‌تمرین‌های ورزشی رزمی، تمرین‌های کششی و تمرین‌های آبی پرداخته‌اند.
در بخش دوم کتاب، یازده فصل از جمله هرم غذایی، فیبر غذایی، عادت‌های غلط تغذیه، عوارض چاقی، روش‌ها و برنامه‌های کاهش وزن، ‌ آشنایی با برخی رژیم‌های غذایی معتبر در جهان ارایه شده‌اند. در این بخش از کتاب، بیشترین تاکید نویسنده بر عادت‌های غذایی متمرکز است و درباره تغذیه صحیح و عوارض تغذیه نادرست مباحثی را مطرح می‌کند.
در مطلبی با عنوان «میران شیوع چاقی در ایران» آمده است: «طبق پژوهش‌های انجام شده در ایران، میزان شیوع چاقی در مردان حدود 27 درصد و در زنان 40 درصد است. همچنین شایع‌ترین محدوده سنی ابتلا به چاقی در مردان 40 تا 50 سالگی و در زنان 50 تا 60 سالگی است. چاقی در ایران حدود 32 درصد شیوع دارد که میزان آن از کشورهای غربی کمتر است. بررسی عمومی نشان داده است که نزدیک به 13 درصد از آقایان بین 35 تا 40 سال در زمره افراد چاق قرار دارند و شیوع چاقی در سنین مدرسه در حدود 10 درصد تخمین زده شده است.»
چاپ نخست «سلامتی و تندرستی برای همه» نوشته دکتر علی مجدآرا، با شمارگان یک‌هزار نسخه، 277 صفحه و بهای 9 هزار تومان از سوی انتشارات ورزشی آوای ظهور منتشر شده است.
منبع: سایت خبرگزاری ایبنا