تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
ورزشکاران به ندرت سراغ کتاب می آیند
گروه خبر: ورزشی
۹ اسفند ۱۳۹۱ [۱۶:۳۳]
قهرمان‌زاده‌، مدیر امور مالی انتشارات آوای ظهور، درباره استقبال کم ورزشکاران از کتاب‌های ورزشی گفت: متاسفانه ورزشکاران بسیار کم و به ندرت سراغ کتاب می‌آیند، آن‌ها نه برای خرید، بلکه برای دیدن کتاب‌های ورزشی نیز مراجعه نمی‌کنند. مشتریان ما، بیشتر دانشجویانی هستند که ناچارند کتاب بخرند که بسیاری از آن‌ها هم به کپی کردن کتاب روی آورده‌اند.-
صالح قهرمان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) وضعیت فرهنگی جامعه ورزش کشور را نا‌مناسب دانست و بیان کرد: امروزه بر سر‌ در تمامی باشگاه‌های ورزشی ما واژه فرهنگی‌-‌ورزشی به چشم می‌خورد ولی در واقع کار به‌خصوصی در این زمینه صورت نگرفته است. ورزشکار حرفه‌ای که در کنار ورزش قهرمانی، با خواندن کتاب‌های ورزشی مربوط به رشته تخصصی خود، سطح علمی خود را ارتقا می‌دهد، این موضوع می‌تواند در ورزش قهرمانی وی هم تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. دقیقا مانند کاری که آقای محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران، پیش از المپیک کرد و نتیجه مثبت آن را همه دیدند. البته در بین ورزشکاران نامدار و اهالی ورزش، افرادی مانند حمید استیلی هستند که هر‌ساله در مدت برپایی نمایشگاه کتاب، از غرفه ما دیدن می‌کنند و این خود مایه دلگرمی بسیار است.
وی در پاسخ به این پرسش ‌که وضعیت کنونی صنعت چاپ و نشر را در ورزش چگونه می‌بیند، گفت: در‌ حال حاضر این صنعت در کشور با مشکلات و محدودیت‌های بسیاری همراه است. در این موقعیت، شاید بخش‌هایی که نسبت به سایر حوزه‌ها کمتر به آن توجه شده، این فشار را بیشتر احساس کنند و ناشران ورزشی نیز از همین دسته‌اند. این وضعیت، به‌خصوص در زمینه کتاب‌های تخصصی و دانشگاهی در حوزه ورزش و تربیت بدنی، نامناسب‌تر است.
مدیر امور مالی انتشارات آوای ظهور درباره مشکلات بازار کتاب‌های ورزشی ادامه داد: متاسفانه به علت مشکلات اقتصادی و گرانی کتاب، بسیاری از دانشجویان به کپی کردن کتاب روی آورده‌اند و تمایلی برای خرید ندارند. این مشکل به تدریج تقاضا برای عرضه کتاب را کاهش داده است. در این سال‌ها که ما در زمینه نشر کتاب‌های ورزشی فعالیت می‌کنیم، هیچ نهاد یا سازمان دولتی یا غیر‌دولتی، حمایتی از ما نکردند. حتی نهادها و فدراسیون‌های ورزشی هم با وجود مکاتباتی که برای همکاری در زمینه‌های مختلف با آن‌ها داشتیم هیچ همکاری انجام ندادند. ما پیشنهاد برپایی نمایشگاه در کنار همایش‌ها و مسابقات را ارایه کردیم تا ورزشکاران در کنار بحث قهرمانی، با علم روز رشته‌های ورزشی خود نیز آشنا شوند اما متاسفانه تا این لحظه هیچ نتیجه‌ای نداشته است.
وی اظهار کرد: بیش از یک‌ماه است که در حال مکاتبه با فدراسیون‌ها و باشگاه‌های ورزشی و حتی شهرداری‌ها هستیم و به آن‌ها پیشنهاد داده‌ایم حاضر به انجام هرگونه کمکی در این زمینه و برای ارتقای سطح فرهنگ در ورزش هستیم. این را هم بگویم این فعالیت‌ها برای کمک به وضعیت اقتصادی خودمان برای ادامه فعالیت نیز هست. از موارد پیشنهادی ما، تاسیس و دایر کردن کتابخانه و برپایی نمایشگاه و فروشگاه در این اماکن است. امیدوارم طلایه‌داران و مسوولان ورزش ما در کنار پرداختن به اهداف دستیابی به قهرمانی در رشته‌های مختلف ورزشی، به پیشبرد علم ورزشی در کشور هم کمک کنند.
قهرمان‌زاده درباره نحوه همکاری ناشران ورزشی با مولفان گفت: در بسیاری موارد خود مولفان به ناشران مراجعه می‌کنند و اثر خود را برای چاپ ارایه می‌دهند و ما پس از بررسی‌های لازم برای چاپ آن اقدام می‌کنیم. خودمان نیز در مواردی، موضوعات مورد نظرمان را که نیاز جامعه است یا کمتر بر‌ آن‌ها کار شده، به مولفان پیشنهاد و در زمینه تالیف اثر از آن‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم؛ به عنوان مثال در زمینه تالیف و چاپ کتاب‌های تربیت بدنی تخصصی در مقاطع مختلف دانشگاهی، از مولفان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دعوت به همکاری کردیم تا در صورت تمایل کار را شروع کرده و آن‌ را تبدیل به یک مجموعه منسجم کنیم.
وی درباره جدیدترین کتاب‌های این انتشارات بیان کرد: تازه‌ترین عنوان کتاب انتشارات آوای ظهور به نام «حرکات اصلاحی پیشرفته» دو هفته پیش، چاپ و وارد بازار نشر کشور شد. به‌طور کلی از نمایشگاه کتاب در اردیبهشت‌ماه تا‌کنون، حدود هشت عنوان کتاب از این انتشارات منتشر شده است. 15 عنوان کتاب نیز تقریبا آماده چاپ داریم که از این تعداد، حدود هفت یا هشت عنوان کارهای نهایی‌شان انجام شده و در صورت مهیا بودن شرایط و همکاری چاپخانه، تا پایان سال یا نهایتا برای بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه 92 منتشر خواهند شد.
انتشارات آوای ظهور، فعالیت خود را از سال 1386 شروع کرده و تا‌کنون نزدیک به 80 عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگون تربیت بدنی و ورزش چاپ و روانه بازار نموده است.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران