تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
حضور ناشران ورزشی به نمایشگاه تولیدات ورزشی رونق بخشید
گروه خبر: ورزشی
۹ اسفند ۱۳۹۱ [۱۶:۳۵]
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران گفت: دانشکده تربیت بدنی برای نخستین‌بار جشنواره فرهنگی و نمایشگاه تولیدات ورزشی را برگزار کرد. در این نمایشگاه چهار شرکت انتشارات ورزشی حتمی، آوای ظهور، بامدادکتاب‌-‌‌ورزش و علم و حرکت کتاب‌های خود را در زمینه‌ها و رشته‌های گوناگون ورزشی عرضه کردند که با این کار فرهنگی به نمایشگاه رونق بخشیدند._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، جشنواره فرهنگی و نمایشگاه تولیدات ورزشی در دو سالن در محوطه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران برپا شد. سکوت نسبی فضای سالن‌ها بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌آمد. مکان غرفه‌های ناشران ورزشی به‌صورت پراکنده و هر‌ یک در گوشه‌ای از سالن‌های شماره یک و دو نمایشگاه، واقع شده بودند. بازدید‌کنندگان نیز که بیشتر دانشجویان رشته تربیت بدنی به‌شمار می‌آمدند به‌ شکل پراکنده در حال بازدید از غرفه‌ها بوده و در مواردی خرید هم می‌کردند. به گفته غرفه‌داران، ساعت‌های میانی روز و عصر، استقبال بیشتر و نمایشگاه حال و هوای بهتری پیدا می‌کرد.
داوود حومنیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) برپایی نمایشگاه تولیدات ورزشی را با هدف حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: دانشگاه عضو گمشده حلقه صنعت و ورزش است و در سال حمایت از تولید ملی می‌تواند به یاری این دو بخش بیاید. در این نمایشگاه، 13 شرکت دانش بنیان ورزش، 23 شرکت تولیده کننده لوازم ورزشی، چندین باشگاه که در بحث آکادمی فعالند و برخی از فدراسیون‌های ورزشی در کنار ناشران ورزشی حضور داشتند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده تربیت بدنی درباره تفاوت این نمایشگاه با یازدهمین نمایشگاه تجهیزات ورزشی که وزارت ورزش مهرماه در مصلای تهران برگزار کرد گفت: در نمایشگاه وزارت ورزش، تولید کنندگان داخلی فرصت حضور نداشتند اما در نمایشگاه ما تنها تولید کنندگان داخلی می‌توانند شرکت کنند.
مسوولان غرفه‌های شرکت کننده، دیدگاه‌های متفاوتی درباره نحوه برگزاری و میزان موفقیت نمایشگاه داشتند. سید علیرضا حسینی‌کاخک، مسوول غرفه دانشگاه حکیم سبزواری گفت: نقاط قوت برپایی نمایشگاه بیشتر از نقاط ضعف آن بود. با توجه به نامگذاری امسال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، نفس کار خوب و این حرکت ابتکاری از جانب دانشگاه تهران قابل ستایش است.
مدیر پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری علت اصلی استقبال کم از نمایشگاه را، تازه‌ بودن آن دانست و افزود: هر حرکتی که برای نخستین‌بار انجام می‌شود به طور طبیعی دارای نقاط ضعفی است که باید با برنامه‌ریزی درست و ایجاد یک دبیرخانه دایمی، این کاستی‌‌ها را در دوره‌های بعد به حداقل برساند.
حسینی معتقد است که اگر دانشگاه‌ها در کنار دیگر ناشران ورزشی، حضور چشمگیر‌تری داشته و تولیدات علمی و پژوهشی خود در حوزه کتاب‌های ورزش و تربیت بدنی را در این‌گونه نمایشگاه‌ها عرضه کنند، این امر می‌تواند در معرفی بهتر و رونق یافتن بازار کتاب‌های ورزشی بسیار موثر باشد. البته اگر زمان‌بندی کار و تبلیغات انجام شده و همچنین حمایت و تشویق از ناشران ورزشی، بهتر و اصولی‌تر انجام می‌شد، حضور پر‌رنگ‌تری را از ناشران دانشگاهی و غیر دانشگاهی در زمینه کتاب‌های ورزشی شاهد بودیم.
مهدی قاسمیان، مسوول غرفه بامدادکتاب از نحوه برپایی نمایشگاه و میزان استقبال، رضایت نداشت. وی معتقد است که زمان‌بندی و اطلاع‌رسانی بسیار ضعیف انجام شده است، زیرا در این روزها به دلیل حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه به علت تقارن زمان برپایی نمایشگاه با تعطیلات میان ترم، دانشجویان از بازدید نمایشگاه باز مانده‌اند.
صالح قهرمان‌زاده، مدیر امور مالی انتشارات آوای ظهور نیز، سطح نمایشگاه را از نظر کیفیت و اقدامات انجام شده قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: برای نخستین دوره برگزاری می‌توان گفت که کار ارزشمندی بود اما استقبال خوبی از نمایشگاه صورت نگرفت و این مساله دلایل مختلفی را دربردارد که از آن جمله می‌توان به همکاری نکردن و استقبال مناسب از سوی دیگر دانشگاه‌ها و عدم اطلاع‌رسانی مناسب اشاره کرد.
وی درباره نحوه حضور در این نمایشگاه عنوان کرد: از سوی دانشگاه تهران از همه ناشران ورزشی، دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که کارهای پژوهشی در حوزه ورزش انجام می‌دهند، دعوت به عمل آمده بود اما به علت‌های مختلف استقبال خوبی از نخستین دوره نمایشگاه صورت نگرفت. من شخصا امیدوارم با ادامه این روند، در دوره‌های بعد، این نمایشگاه پربار‌تر و با استقبال بهتری برگزار شود.
انتشارات حتمی، آوای ظهور، بامداد کتاب‌-‌ورزش و علم و حرکت، ناشران ورزشی شرکت‌کننده در نخستین جشنواره فرهنگی و نمایشگاه تولیدات ورزشی بودند. همچنین در این نمایشگاه برخی ناشران دانشگاهی از قبیل دانشگاه پیام نور استان البرز، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، دانشگاه حکیم سبزواری و انتشارات کمیته ملی المپیک کتاب‌هایی را در حوزه ورزش ارایه کرده‌ بودند.

جشنواره فرهنگی و نمایشگاه تولیدات ورزشی همزمان با ایام مبارک دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی در روزهای 13 تا 15 بهمن‌ماه، از ساعت 9 صبح تا 17 عصر، در سه قالب نمایشگاه تولیدات ورزشی، نمایشگاه دستاوردهای علمی ورزش و مراسم ویژه دهه فجر در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی برگزار شد.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران