تمامی كالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت‌های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است

هرگونه انتقاد و یا پیشنهادی را می توانید در قسمت پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.

نمایش تمام محصولات قهرمان زاده
نمایش تمام محصولات
جستجوی پیشرفته

اخبار سایت


نمایش همه اخبار

گروه های خبری:
ورزشی     مدیریت سایت    
وقتی مهندس برق دلداده ورزش رزمی می‌شود
گروه خبر: ورزشی
۲ بهمن ۱۳۹۲ [۱۸:۱۶]
کتاب «کونگ فو توآ؛ پیدایش، فلسفه و تکنیکها» تا پایان هفته جاری منتشر می‌شود. این کتاب را یک مهندس برق الکترونیک نوشته که دلداده ورزش رزمی است.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، علی توحیدی، مهندس برق الکترونیک که سال‌ها به صورت غیرحرفه‌ای به رشته ورزشی کونگ فو توآ می‌پردازد، این کتاب را تالیف کرده است، اثر مکتوبی که طی چند روز آینده از سوی نشر آوای ظهور منتشر خواهد شد.
توحیدی در این باره می‌گوید: «حدود 40 سال دارم و از سال 1383 به صورت رسمی اما غیرحرفه‌ای کونگ فو توآ را در شهر کرج کار می‌کنم. از آن‌جا که در این رشته ورزشی کتاب جامعی وجود نداشت، تصمیم گرفتم کتابی را به رشته تحریر درآورم که هم تاریخچه این رشته را بیان کند و هم فلسفه و تکنیک‌های آن را ارایه دهد.»
در کتاب «کونگ فو توآ؛ پیدایش، فلسفه و تکنیکها» علاوه بر مطالبی که در هفت بخش ارایه شده‌اند، تصاویری از تکینک‌های مختلف وجود دارند که خود مهندس توحیدی و دو استاد دیگر این تکنیک‌ها را اجرا می‌کنند.
فصل نخست کتاب به مبحث چگونگی پیدایش کونگ فو توآ، سیر تحولات، تغییرات و انشعابات رخ‌داده در این رشته رزمی می‌پردازد. نویسنده در فصل دوم مبحث چگونگی شکل‌گیری کونگ فو توآ در کشور ایران و دانشکده
«انشاء تن و روان» را توضیح می‌دهد و برخی اصطلاحات اختصاصی و مراحل و مفهوم خطوط این رشته پرطرفدار را تشریح می‌کند.
در فصول سوم تا پنجم به ترتیب تکنیک‌های سه خط اول خطوط کونگ فو توآ یعنی آناتوآ (خط یک) ، آتادو (خط دو) و سوتو (خط سه) شرح داده می‌شوند و همچنین برای آموزش بهتر تکنیک‌ها علاوه بر توضیح آن به زبان ساده، تصاویری از اجرای قسمت‌ها و استقرارهای اصلی همان تکنیک ارایه می‌شود تا مخاطبان کاملا در جریان چگونگی انجام تکنیک‌ها قرار بگیرند.
در فصل ششم تعدادی از تکنیک‌ها و ضربات دفاع شخصی در کونگ فو توآ و در فصل هفتم یا فصل پیوست‌های کتاب، برخی از سلاح‌های مورد استفاده در هنرهای رزمی آموزش داده می‌شوند. در ادامه این فصل برخی ضربات پا و استقرارها در کونگ فو توآ به‌طور مختصر تشریح شده‌اند.
توحیدی، مولف این کتاب، با اشاره به این‌که هیچ چشم‌داشت مالی از تالیف این اثر مکتوب نداشته است و به همین دلیل از فدراسیون ورزش‌های رزمی هم انتظار حمایت از این کتاب را ندارد، می‌گوید: «خوشبختانه اغلب ورزشکاران رشته کونگ فو توآ اهل مطالعه‌اند و بسیاری از آنان حتی در المپیادهای علمی هم رتبه کسب کرده‌اند. به همین دلیل مطمئنم که به مطالعه این کتاب هم رغبت نشان خواهند داد.»
نکته‌ای که محل اختلاف بسیاری از ورزشکاران در حوزه مطالعه کتاب محسوب می‌شود، این است که برخی معتقدند تماشای فیلم‌های آموزشی بهتر و کاربردی‌تر از مطالعه کتاب است، اما مهندس توحیدی نظر جالب‌تری در این باره دارد و می‌گوید: «به نظر من یک ورزشکار یا مربی باید از هر دو منبع فیلم و کتاب استفاده کند. درباره رشته ورزشی کونگ فو توآ نیز باید بگویم که برخی از فیلم‌های آموزشی موجود مانند فیلم‌های استاد ملکی، حرکات را به زیبایی نشان می‌دهند، اما تماشاگر این فیلم ها هرگز نمی‌تواند استقرارها را به خوبی یاد بگیرد و در نتیجه تکنیک را اشتباه می ‌زند و نمی‌تواند به اصطلاح خط بگیرد، در حالی که مطالعه کتاب به خوبی چگونگی استقرارها را آموزش می‌دهد» .
توحیدی اکنون مشغول نگارش تکینک‌های خط‌های چهار و پنج رشته ورزشی کونگ فو توآ است و به احتمال زیاد این کتاب را تا پایان سال 1393 منتشر خواهد کرد.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران